Skutočný cieľ bez ohľadu na to, kde jazdíte, je zažiť niečo výnimočné, niečo, čo sa vymyká každodennému životu, čo len ťažko prekonáte.
Oveľa skôr, než začnete Fireblade klopiť do zákruty, jeho vysoko technicky vyspelý mozog začne vykonávať potrebné prepočty.
Nervovým centrom motocykla je inerciálna meracia jednotka (IMU) pracujúca v 5 osiach (pri zrýchľovaní v 3 osiach, pri uhlovej rýchlosti v 2 osiach) umiestnená v blízkosti ťažiska motocykla, ktorá neustále meria uhol náklonu a priečneho i pozdĺžneho stáčania.
Z ostatných snímačov sa zhromažďujú aj údaje o otáčkach kolies, otáčkach motora a polohe brzdy a plynu. V prípade modelov SP a SP2 sa v závislosti od režimu odpruženia, ktorý vybral jazdec, použije optimálny útlm pri kompresii a tlmení, čo zaisťuje dokonalú reguláciu odpruženia v rôznych rýchlostiach.
Systém ovládania zadného zdvihu (RLC) pomáha udržiavať kontrolu nad zadným kolesom motocykla pri prudkom alebo neskorom brzdení v zákrutách. Systém ABS je vyladený na preteky a reguluje brzdnú silu v zákrutách s obmedzenými zásahmi pri vysokých rýchlostiach dosahovaných na pretekárskej trati.
Vy a váš motocykel máte vždy všetko pod kontrolou, v ľubovoľnom uhle.
Systém ABS pôsobí pri jazde do zákruty, zvyšuje pocit istoty, keď chcete prejsť čo najrýchlejšie kolo, a pomáha aj profesionálnym jazdcom.
Fireblade SP má s modelom Fireblade spoločný radový štvorvalcový motor DOHC s rovnakým maximálnym výkonom 141 kW a maximálnym krútiacim momentom 114 Nm, diely z horčíkovej zliatiny, klznú spojku a titánový tlmič výfuku. V základnej verzii je ale osadený rýchlym radením Quickshifter, ktoré umožňuje bezspojkové radenie nahor, a asistentom na podraďovanie, ktorý zaisťuje bezspojkové radenie nadol s automatickým medziplynom.
SP2. Stvorený pre preteky
Motor modelu SP2 je ako špeciál s homologáciou pripravený na montáž dielov z pretekárskych súprav HRC. Navyše má vo výrobe integrovanú elektroniku, ktorá umožňuje dosiahnuť ďalšie úrovne funkčnosti a výkonu najmä na pretekárskej dráhe. HRC systém riadenia rozjazdu možno nastaviť v rozmedzí 6 až 12 000 otáčok a k dispozícii je aj pri funkciách na obmedzenie rýchlosti v pretekárskych boxoch.
Motor modelu Fireblade je štvorvalcové majstrovské dielo, ktorého konštrukčné riešenie a elektronika čerpá z motocykla RC213V.
Titánový tlmič výfuku, ktorého tvar umožňuje dosiahnuť vyššiu svetlú výšku, znižuje hmotnosť a prispieva k centralizácii hmoty.
Výkonová charakteristika motora, ovládateľnosť podvozka a v prípade modelov SP a SP2 aj odpruženie Öhlins sa riadi elektronicky a počas jazdy sa tieto systémy priebežne upravujú. Systém na výber jazdných režimov má 3 prednastavené možnosti označované ako RÝCHLY, ZÁBAVNÝ a BEZPEČNÝ, ktoré sa vyberajú prepínačom na ľavom riadidle.
Poskytuje maximálny lineárny výkon s plynulou odozvu plynu, nízku mieru zásahov systému HSTC a brzdenie motorom pri súčasnom nastavení vysokej tlmiacej sily.
Výkon sa riadi pri prvých troch prevodových stupňoch spolu so strednou mierou zásahov systému HSTC, brzdením motorom a nastavením tlmiacej sily odpruženia.
Riadi výkon motora od prvého po štvrtý prevodový stupeň, pričom silné zásahy voliteľnej kontroly trakcie zlepšujú trakciu zadného kolesa a zvyšujú účinok brzdenia motorom. Odpruženie sa nastaví tak, aby poskytovalo nízku tlmiacu silu.
K dispozícii sú dva používateľské režimy USER, teda celkovo päť jazdných režimov. Pri ich výbere možno režimy 1, 2 a 3 nezávisle naprogramovať tak, aby vyhovovali štýlu jazdca, jeho hmotnosti, profilu trate a jazdným podmienkam. Navyše niektoré nastavenia možno úplne vypnúť.
Modely Fireblade SP a SP2 sú prvými motocyklami od spoločnosti Honda vybavenými elektronicky riadeným odpružením Öhlins s krokovým motorom (S-EC) so 43 mm prevrátenou prednou vidlicou NIX30 a zadným tlmičom TTX36. Systém v závislosti od zvoleného režimu odpruženia ponúka optimálnu spätnú väzbu počas normálnej jazdy ako aj v prípade síl generovaných pri prudkom zrýchľovaní, brzdení a jazde v zákrutách na pretekárskej trati vďaka automatickej úprave nastavení pomocou jednotky presného odpruženia (SCU).
Hybridná konštrukcia hliníkovej zadnej výkyvnej vidlice Pro-Link je neuveriteľne tuhá, zatiaľ čo plynový zadný tlmič Öhlins TTX36 ponúka špičkovú kvalitu, široké možnosti nastavenia a 60mm zdvih.
43 mm prevrátená predná vidlica Öhlins NIX30 poskytuje jazdcovi intenzívnu spätnú väzbu a odozvu. Model Fireblade SP2 je okrem toho vybavený zlatými kolesami Marchesini a štvorpiestovými monoblokovými strmeňmi Brembo.
Povieme vám všetko, čo chcete vedieť o modeloch CBR1000RR Fireblade SP a SP2